torsdag 10. september 2009

Angrepet av fisk

Nå har jeg hatt to deilige dager med fri og fint vær begge dagene!
I går var jeg først på trening med Aine og så gikk vi en tur til en kafe i nabolaget her og spiste lunsj. Kjempekos!Etterpå var det hjem å skifte til badetøy og være med på pool party. Det var veldig gøy!Vi fikk tatt bilder sammen med noen av Disney figurene og smakt på skikkelig amerikanske cup cakes. De er virkelig flinke til å lage arrangement her, det er virkelig gjennomført ned i detaljer. Til pool partyet var det egen DJ og temaet var "What will you celebrate?" som er en kampanje som Walt Disney World har gående i parkene nå. De som ville kunne skrive hva de ønsket å feire på en lapp og de som ble trukket ut vant premier. Det var også dance off for de som ville og vinneren vant intet mindre enn en iPod!

På kvelden i går var vi en gjeng med norske jenter som tok turen til Disney Downtown. Planen var å gå på kino, men så langt kom vi jo aldri. Vi stoppet ved Rainforest Cafe for å spise og det var det kvelden gikk med til stort sett. Jeg har vært der en gang tidligere og liker stedet veldig godt, prisene er gode og maten lige så, men det morsomste med stedet er konseptet. Hele restauranten er laget som en regnskog med dyr langs veggene i så og si naturtro størrelser og med jevne mellomrom begynner lysene å blinke, det lyder tordenskrall og dyrene går bananas. Morsomme greier!:) Etter middagen stoppet vi ved Häzen Dazs eller noe sånt, navnet er uvesentlig egentlig for isen de server er minneverdig nok!Nammenam!Så etter at vi hadde sullet oss gjennom Disney Downtown og endelig kommet til kinoen så var det jaggu stengt. Så da ble det hjemtur i steden siden de fleste av oss skulle opp tidlig i dag.

I dag var jeg oppe 06.00 for å komme meg til bussen som skulle gå til stranden. Når man skal møte til noe her må man alltid være ute i sabla god tid fordi man må ta buss over alt og man bør være ved busstoppet ca. 10 minutter før avgang. Så alt må planlegges i god tid på forhånd slik at man rekker det man skal i tide. Så 7.30 gikk bussen til Fort de Soto Beach som ligger på vestkysten, ca. 1,5 time kjøring fra Orlando. På bussen ble det vist film, selvsagt Disneys egne kreasjoner. :) Vel fremme på stranda var været på topp med blå himmel, få skyer, steikende sol og lett havbris. Sanden på stranden var finkornet og temperaturen i vannet var herlig!!Jeg joinet mine søte mexikanske venner og nøt hvert eneste sekund ved havet...Vi var ute i vannet å badet med jevne mellomrom for å ikke bli fullstendig gjennomstekt. Herrrle!!
Vi såg at det var småfisker i vannet og at måkelignende fugler stupte etter de, men de var ikke plagsomme eller noe så vi lot de bare være.
Men den ene gangen vi var ute å badet (som da ble siste gangen...) såg vi plutselig at småfisken begynte å hoppe over vannet noen meter unna oss og at fuglene stupte etter de som gale. Vi ble litt paralysert av hele greia for ingen av oss hadde sett sånt, men da de plutselig kom mot oss fikk vi litt noia. Det var jo en hel svær stim med fisk og de kom i full fart!Da de kom nærmere og vi prøvde å komme oss til land såg jeg at det også var større fisk der også som tydeligvis jaget de små. Jeg frika helt ut og prøvde å løpe mot land. De er jo harmløse, men det er jo som med edderkopper, man vil bare bort!!Så mens jeg prøvde å kave meg i land kjente jeg at det var noe som kom borti baksiden av låret mitt og da jeg kom på land såg jeg at en fisk hadde bitt meg!!Det er det rareste jeg har opplevd, man ser det godt at en passelig stor fisk har tryna med hele tanngarden rett i skinka mi..stakkars sjokkerte fisken!Merkelig opplevlese...:)

Så nå er det snart leggetid igjen, har tidligvakt i morgen og skal være på Photo. Når gjestene kommer inn i Akershus Restaurant som er restauranten til den norske paviliongen tar de bilde sammen med Belle fra Skjønnheten og Udyret i den store gule ballkjolen. Når gjestene har satt seg går noen rundt med bildene og leverer de til hvert bord og det er altså det jeg skal gjøre i morgen!:) I morgen kveld skal jeg tilbake på Sea World, Ingvild og Mike har invitert meg til en kveld i parken, den blir avstengt for publikum og er satt av kun for ansatte og venner..me like!!:):)

1 kommentar:

  1. Å, det høyrest ut som du opplever so mykje bra! Ikkje bli heilt disney-frelst då... (som om du ikkje var det frå før) Ok, det eg prøver å sei er: ikkje fall for Mikke Mus, eller noko slikt :-)

    Og pass deg for fisken. Steikerten, visste nok at amerikanarane ikkje er helt gode, men at det gjeld fisken og ante eg ikkje :-)

    SvarSlett