mandag 28. september 2009

Hverdagsliv

Nå har jeg vært her i 6 uker, de verste heteslagene og shoppinganfallene har gitt seg og jeg har etterhvert begynt å få en viss hverdagsfølelse igjen. Dog hverdag og hverdag. Det føles veldig som å være i syden uansett så feriefølelsen vil vel aldri helt forsvinne. Og jeg blir vel heller aldri heeelt vant til å jobbe med Belle, Snehvit, Ariel, Askepott og Tornerose. Men altså.

En vanlig dag utarter seg med jobbing, soving, spising og trening. Jobben varierer fra å jobbe i bakeriet hvor jeg fyller på med bakevarer, hjelper kunder med bestillinger eller står i kassen. En annen stasjon er ølvognen som er utendørs hvor jeg tapper øl, selger chips og snakker med gjester. I restauranten er det ulike posisjoner som å stå i podiumet hvor man tar i mot gjestene og sjekker de inn da det å spise i restauranten krever reservasjon. Inne i restauranten er posisjonene enten seating hvor vi viser gjester til bordet, busing hvor vi hjelper til å rydde og vaske bord eller photo som vil si å levere foto til bordene (alle gjestene tar bilde med Belle når de kommer inn). I restauranten finnes også tre andre posisjoner som servitør, foodrunner og assigner. Når man jobber som foodrunner springer man ganske enkelt med maten og når man er assigner er det den personen som tildeler gjestene bord og som styrer hele fremgangen i restauranten. Det tar tid å bli servitør og foodrunner og det er disse stillingene som er ettertraktet siden det er i disse stillingene man virkelig tjener penger!Så jeg ser nok frem til det ja...vi tjener jo greitt i forhold til hva ting koster her, men man har ikke tid til å ta av hver uke med festing og shopping. Ikke i nærheten en gang. Men vi får mye gratis ved å jobbe for Disney og mange forretninger og lignende gir rabatter fordi vi er Cast Members.

Det er veldig gode muligheter for å trene her. Vi har eget lite treningsrom her på Commons hvor jeg bor og tilgang til tre andre treningsrom på de andre områdene for Cast Members. I tillegg har vi badebasseng og tennisbane. Rett ved siden av Commons ligger Mickeys Retreat, et område for diverse aktiviteter. Jeg har enda ikke vært der, men jeg vet at de har et bra badebasseng der, diverse baner for ballspill og en liten innsjø hvor man kan padle kajakk som man får lånt der. Det tar litt tid å utforske alt her så jeg har enda ikke kommet så langt...
Det å trene ute her er en stor utfordring på grunn av varmen så å trene ute må for min del skje på kveldstid etter at solen har gått ned. Noe annet er rett og slett ikke mulig. På dagtid ligger det på 25-30 grader og sikkert over det også når solen steiker som verst. Og luftfuktigheten er helt annerledes her enn i Norge, det tok tid å bli vant til det. I begynnelsen var det som å puste i en badsstue konstant.

Vi har to fridager hver i uken og får sette opp ønskeliste. Jeg har vært heldig å fått førstevalget mitt så nå har jeg fri hver fredag og lørdag så jeg får litt helg. Fridagene er veldig kjækomment for dagene her kan være lange selv om man ikke nødvendigvis jobber så mange timer per vakt. Fridagene til nå har gått med til å besøke Disneyparkene, kino, slappe av hjemme, trene og sløve ved bassenget..man får liksom ikke reist så langt når det bare er snakk om to dager. Men etterhvert kan vi be om back-to-back, det vil si at vi flytter fridagene våre og setter sammen fridagene for to uker og får fire fridager på rad. Da går det an å reise litt. Jeg har veldig lyst til New York og Los Angeles til å begynne med. Og selvsagt på cruise!Å reise på cruise koster like mye som å reise til New York, ca. $ 300, dvs. 1800 NOK. Det er prisen for en flybillett tur/retur New York eller et 3 dagers cruise til Bahamas...:) Me like!!

Så jeg har jo et slags hverdagsliv her, men jeg blir stadig minnet på at dette er ikke et vanlig liv. At dette er en utrolig opplevelse. Jeg er evig takknemlig for å ha fått denne muligheten for selv om det er mange som søker så er det overraskende store kutt når de velger ut hvem som får bli med. Det å få være en del av Disney, høre historiene gjester og ansatte forteller, se ungene som friker fullstendig ut og ser ut som de skal svime av når de kommer inn i restauranten, kledd som prinsesser, for å treffe sine store idol. Det er ganske fantastisk igrunn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar