torsdag 1. oktober 2009

Security: "Is there a fire?!"

I dag har virkelig ikke vært min dag...det gikk fint hele dagen til jeg kom hjem igjen fra jobb. Da jeg kom opp til leiligheten oppdaget jeg at jeg hadde glemt nøkkelen og dermed låst meg ute. Så da måtte jeg traske heeele veien tilbake til Security. De skulle komme å hjelpe meg så snart de kunne. Så trasket jeg heeeele veien bort igjen til leiligheten for å vente. Og en hver som kjenner en Lysne vet at vi er ikke av den tolmodige sorten. Jeg ventet og ventet. Og ventet. Tok en røyk. Trasket litt rundt i ring. Spilte Tetris på telefonen. Ventet og ventet. Og ventet enda litt til. Til slutt ble jeg lei. Så jeg banket på leiligheten ved siden av og spurte om jeg kunne få låne telefonen for å ringe Security for å spørre hva i all verden som tok som tid. Men så viste det seg at en av de i leiligheten hadde peiling på å dirke opp dører. Skikkelig trygt. Men jeg sa at jeg ville ringe til Security jeg. Ikke søren om jeg skal ha en som leker innbruddstyv til å dirke opp døren min!Så endelig kom Security og lukket opp døren. Jeg takket og bukket og unnskyldet meg på alle måter og gikk inn i leiligheten. Der var det beinkaldt!De siste dagene har det vært kjøligere vær, rundt 25 grader..Det er jo ikke kaldt i norsk målestokk, men her kjennnes det ut som tidlig mai. Så jeg begynte å styre med aircondition anlegget og prøvde å skru det på "Heat" i steden for "Cool". Det tok kanskje et halvt minutt så gikk brannalarmen og det luktet brent i leiligheten. Jeg fikk litt panikk og tok telefonen fatt og ringte direktenummeret til Security. "We`ll be there in just a minute." Og ganske riktig, 2 minutter senere så kom to menn med brannslukkingsapparat under armen. FLAUT! Det viste seg at når man slår på "Heat" rett i fra "Cool" så blir det så fort oppvarmet så blir alt støvet inni aircondition systemet svidd av. Dermed blir det røyk som gjør at brannvarslerene går av. De var visst vant til det, men det hjalp jo ikke på rødmen i ansiktet mitt. Men jeg måtte jo bare le av hele greien når det var gått. Tror jeg har brukt opp "Ringe Security"- kvoten min for dette året.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar