mandag 21. september 2009

Hjemmedag

I dag ble det hjemmedag på meg, måtte ringe inn syk fordi foten min er hoven på grunn av et gnagsår som er blitt betent. Fikk en ny opplevelse da jeg gikk på Wallgreen og fikk antibiotika og sterke smertestillende - uten resept. Welcome to the US! :)
Så i dag har jeg hatt en lang date med sofaen og bare gjort småting som å rydde litt og bake brød. Har et prosjekt på gang, jeg prøver å få til et skikkelig brød men det er ikke helt lett med ingredienser som jeg ikke kjenner. Så det blir et learning by doing prosjekt og vi er nå på forsøk nummer to. Forrige brød såg veldig bra ut helt til jeg satte kniven i det. Det blir bare smuler. Så vi prøver igjen!Jeg har endelig funnet et bakeri i nabolaget som har skikkelig grovbrød, men det er veldig dyrt. Så da gjør vi det på skikkelig norsk vis - lage sjæl!

Kosthold er forresten et kapittel for seg selv her. På Wallmart eller Publix som er de nærmeste dageligvarebutikkene kan du få alt av alt i alle ønskelige og tenkelige fasonger. Utfordringen er bare å skjønne hva i all verden alt er. Og det er en enda større utfordring å finne mat uten et tonn med sukker og fett. Viss man ikke er nøye på hva man stapper i seg tar det max 10 minutter å handle for usunn mat finnes OVER ALT. Det er helt SYKT hvor mye usunt det finnes her. På Publix finnes det for eksempel en hel vegg som er sikkert 10 meter lang med kjøleskap hvor det kun er iskrem!!
Det er kanskje en overdrivelse å si ar det bare tar 10 minutter å handle for bare det å komme seg gjennom Wallmart eller Publix tar fort en times tid. Wallmart er "verst", det er så sinnsykt stort!Jeg kunne glatt brukt en hel dag på å bare se meg rundt der.

Ellers har jeg hatt en forholdsvis grei uke med mye arbeid, litt overtid og et veldig stort høydepunkt: Cirque du Soleil! Jeg var så heldig å være på rett sted til rett tid og fikk 2 gratis billetter av manageren vår på Food & Beverage som er avdelingen jeg jobber i. Så på torsdag før helgen var jeg og Aine på Cirque du Soleil, jeg har drømt om å få se det i flere år!!Det er en vits å kalle det sirkus for i Norge er sirkus en dråpe i havet sammenlignet med hva Cirque du Soleil representerer. Det er aktrobatikk i verdensklasse og sceneshowet er helt utrolig!Vi fikk ikke lov til å ta bilder, men jeg legger ved en link for de som er interessert: http://www.cirquedusoleil.com/en/shows/lanouba/default.aspx
Dette var definitivt en opplevelse som jeg kommer til å hugse lenge lenge lenge...

En annen ting som skjedde denne uken som jeg også kommer til å hugse en stund er kvelden ute med Linn, men det er av helt andre grunner. Linn er ei som jeg jobber med og vi bestemte oss for å stikke til Disney Downtown en kveld. Vi stakk på Rainforest Cafe som er blitt mitt yndlings spisested og spiste oss dårlig mette. For å bli enda dårligere bestemte vi oss for å stikke innom Hagen Dazs og bestille en kvalmende posjon med fantastisk iskrem. Gud bedre så dårlige vi ble... Vi trillet oss nedover Downtown til kinoen og lå som to slakt i hvert vårt hjørne i et par timer. Det fine på kinoen i Downtown er at man kan fjerne armlenet mellom setene og legge seg over flere seter. Så vi tok like godt opp en halv rad og slappet skikkelig av! :)

Da var det tid for brødet å komme i ovnen og etterpå er det leggetid!Må komme meg tidlig i seng i kveld, satser på å komme meg tilbake til jobb i morgen tidlig. I morgen skal vi ha Norsk aften med den lille internasjonale gruppen som jeg feiret mexikansk frigjøringsdag med, blir morsomt å se om sveler og brunost faller i smak! :)

Helt til slutt: Gratulerer med dagen Odd Arne!Kram

1 kommentar:

  1. Hvordan gikk det med brødprosjektet til slutt? Fant en oppskrift på en av de norske avisene her forleden:

    http://www.dagbladet.no/2009/09/21/magasinet/dagens_mattips/oppskrift/oppskrifter/mat_og_drikke/8217619/

    Så håper jeg du er blitt frisk igjen i foten! Kos deg masse!

    SvarSlett